Met de V85 TT breidt Moto Guzzi het programma uit met een compleet nieuwe V-twin en blaast het merk een rijke en avontuurlijke offroad-historie nieuw leven in met een moderne interpretatie van de klassieke enduro. Twee gezichten: comfortabele toermotor en robuuste offroader Het frame van de V85 TT is volledig nieuw en bestaat uit stalen buizen om het zo licht, rationeel en toegankelijk mogelijk te maken. De verankering van het motorblok wordt daarbij benut om een stevige structuur te vormen met de nodige precisie en stijfheid voor op het asfalt en de robuustheid en bijpassende rijeigenschappen offroad. De monoshock is direct aan het chassis bevestigd, rechts aan de dwarsdraagarm, zodat de hydraulische instellingen en veervoorspanning gemakkelijk kunnen worden aangepast. De ophanging biedt dankzij een royale veerweg en flinke bodemvrijheid optimale prestaties in het terrein, en optimaal comfort voor twee in het dagelijkse verkeer. Nieuwe ‘acht-en-een-half’ Het kloppende hart van de V85 TT is een 853cc luchtgekoelde 90o V-twin met twee kleppen per cilinder. Deze nieuwe ‘acht-en-een-half’ van Moto Guzzi levert 80 pk en een indrukwekkend koppel van 80 Nm, waarvan 90% al beschikbaar is vanaf 3.750 omwentelingen. Hoewel dit het eerste blok van Moto Guzzi is dat gemakkelijk 8.000 tpm draait, doet hij zijn werk traditiegetrouw al vanaf zeer lage toerentallen. Geavanceerde technologie De V85 TT biedt zijn berijder keuze uit drie verschillende rijstanden – Road, Rain en Offroad – waarbij de instellingen van het motormanagement, het ABS en de MGCT tractiecontrole eenvoudig aan de verharde of onverharde omstandigheden aan te passen zijn. Voor de overbrenging heeft Moto Guzzi de voorkeur gegeven aan onderhoudsvrije cardanaandrijving boven een ketting. De Moto Guzzi V85 TT arriveert in februari bij ons in de showroom voor een all in prijs van € 13695,00